Bratislavský bilboardový Absurdistan

Autor: Ivo Nesrovnal | 17.7.2014 o 10:10 | Karma článku: 6,71 | Prečítané:  1752x

Ani majster absurdnej drámy Eugen Ionesco, by nevymyslel to, čo predvádza bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Človek iba nevie, či sa má smiať alebo plakať. Slabunko hryzkaj. Bola by to dobrá komédia, keby postihnutí neboli Bratislavčania a Bratislava.  Ešte aj učebnicovú  štruktúru komédie  sa mu podarilo dodržať.

1. Expozícia

Najdlhšia etapa. Tri roky nečinnosti, ignorovania problému katastrofálneho stavu bratislavských verejných priestorov.  Ku koncu reči o akejsi koncepcii vonkajšej reklamy, ktorú ale nikto nečítal a odstraňovaní bilboardov, ktoré nikto nevidel.

2. Kolízia

 V marci 2014 odvážne a teatrálne odpílenie jedného bilboardu (po dohode s majiteľom, pochopiteľne).

3. Kríza

 V podstate súčasne mestským poslancom predložený návrh na zlegalizovanie 400 bilboardov, ktoré nemajú  nájomnú zmluvu, stoja teda načierno. Mestské zastupiteľstvo primátorovu falošnú hru odhalilo a jeho návrh veľkou väčšinou zamieta.

V júni 2014 opätovný pokus o legalizáciu vyššie uvedených čiernych stavieb. Materiál predložený poslancom bez akejkoľvek zmeny a vysvetlenia.  Evidentný úspech lobby, primátor rezignuje.  Po tlaku verejnosti a poslancov primátor priamo na zastupiteľstve na poslednú chvíľu materiál z rokovania sťahuje.

4. Peripetia

 Opätovný teatrálny výstup, tentokrát  lepenie nálepiek „nelegálne reklamné zariadenie“ na  bilboardy, ktoré chcel ešte pred mesiacom primátor zlegalizovať.

5. Katastrofa

 Oznámenie primátora, že nálepkovanie bol „ omyl“.

A show pokračuje. Včera pán primátor vyhlásil, že sa ide dohodnúť s firmou, zariadenia ktorej v nedeľu označil ako nelegálne. Primátor kľučkuje ako zajac na poli, aby sa z toho komunikačne dostal so zdravou kožou.

Toto sa nedá vymyslieť.  Nekompetentnosť, pokrytectvo, zbabelosť až zúfalstvo. To je obraz, ktorý ponúka primátor Ftáčnik na konci svojho volebného obdobia a po 25 rokoch v politike.

Presadzujem  nasledovné riešenie:

  1. Zmena Stavebného zákona, tak aby obce mali originálnu kompetenciu regulovať vonkajšiu reklamu. Návrh tohto zákona som predložil o Národnej rady SR v septembri minulého roku. Rád ho pánovi primátorovi poskytnem.
  2. Skutočná Koncepcia a Passport vonkajšej reklamy, nie virtuálne vajatanie.
  3.  Cenová mapa, odstupňovanie ceny prenájmu podľa atraktívnosti polohy.

Kandidujem na primátora, lebo Bratislava a Bratislavčania si nezaslúžia takýto chaos a nekompetentnosť. Rozbabraná  Hlavná stanica, PKO, Trnavské mýto,  parkovanie, Nosný dopravný systém, Národný futbalový štadión, rozbité cesty, nevýhodné zmluvy...a žiadna vízia.

  Ak veci nezačneme riešiť koncepčne a ihneď, zadusia nás.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

DOMOV

Uhrík z ĽSNS mieri na nitrianskeho župana, extrémisti môžu uspieť

Ak prejdú jednokolové voľby, šance stúpnu.

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Bitka o Mosul sa vlastne len začala

Radikáli nemajú veľkú šancu ubrániť sa.


Už ste čítali?