reklama

Bratislavský bilboardový Absurdistan

Ani majster absurdnej drámy Eugen Ionesco, by nevymyslel to, čo predvádza bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Človek iba nevie, či sa má smiať alebo plakať. Slabunko hryzkaj. Bola by to dobrá komédia, keby postihnutí neboli Bratislavčania a Bratislava. Ešte aj učebnicovú štruktúru komédie sa mu podarilo dodržať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

1. Expozícia

Najdlhšia etapa. Tri roky nečinnosti, ignorovania problému katastrofálneho stavu bratislavských verejných priestorov. Ku koncu reči o akejsi koncepcii vonkajšej reklamy, ktorú ale nikto nečítal a odstraňovaní bilboardov, ktoré nikto nevidel.

2. Kolízia

 V marci 2014 odvážne a teatrálne odpílenie jedného bilboardu (po dohode s majiteľom, pochopiteľne).

3. Kríza

 V podstate súčasne mestským poslancom predložený návrh na zlegalizovanie 400 bilboardov, ktoré nemajú nájomnú zmluvu, stoja teda načierno. Mestské zastupiteľstvo primátorovu falošnú hru odhalilo a jeho návrh veľkou väčšinou zamieta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V júni 2014 opätovný pokus o legalizáciu vyššie uvedených čiernych stavieb. Materiál predložený poslancom bez akejkoľvek zmeny a vysvetlenia. Evidentný úspech lobby, primátor rezignuje. Po tlaku verejnosti a poslancov primátor priamo na zastupiteľstve na poslednú chvíľu materiál z rokovania sťahuje.

4. Peripetia

 Opätovný teatrálny výstup, tentokrát lepenie nálepiek „nelegálne reklamné zariadenie“ na bilboardy, ktoré chcel ešte pred mesiacom primátor zlegalizovať.

5. Katastrofa

 Oznámenie primátora, že nálepkovanie bol „ omyl“.

A show pokračuje. Včera pán primátor vyhlásil, že sa ide dohodnúť s firmou, zariadenia ktorej v nedeľu označil ako nelegálne. Primátor kľučkuje ako zajac na poli, aby sa z toho komunikačne dostal so zdravou kožou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto sa nedá vymyslieť. Nekompetentnosť, pokrytectvo, zbabelosť až zúfalstvo. To je obraz, ktorý ponúka primátor Ftáčnik na konci svojho volebného obdobia a po 25 rokoch v politike.

Presadzujem nasledovné riešenie:

  1. Zmena Stavebného zákona, tak aby obce mali originálnu kompetenciu regulovať vonkajšiu reklamu. Návrh tohto zákona som predložil o Národnej rady SR v septembri minulého roku. Rád ho pánovi primátorovi poskytnem.

  2. Skutočná Koncepcia a Passport vonkajšej reklamy, nie virtuálne vajatanie.

  3.  Cenová mapa, odstupňovanie ceny prenájmu podľa atraktívnosti polohy.

Kandidujem na primátora, lebo Bratislava a Bratislavčania si nezaslúžia takýto chaos a nekompetentnosť. Rozbabraná Hlavná stanica, PKO, Trnavské mýto, parkovanie, Nosný dopravný systém, Národný futbalový štadión, rozbité cesty, nevýhodné zmluvy...a žiadna vízia.

 Ak veci nezačneme riešiť koncepčne a ihneď, zadusia nás.

Ivo Nesrovnal

Ivo Nesrovnal

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Bratislavčan Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu