Bratislava na križovatke

Autor: Ivo Nesrovnal | 12.6.2014 o 16:01 | (upravené 12.6.2014 o 16:11) Karma článku: 4,94 | Prečítané:  676x

Dnes je 12.06, je 5 mesiacov pred komunálnymi voľbami a ja som rád, že môžem  oznámiť, že dnes štartujem veľmi intenzívnu časť prípravy na primátorské voľby a tou je stretávanie s Bratislavčanmi, predstavovanie mojej vízie pre lepšiu Bratislavu. Zároveň, samozrejme, sa chcem Bratislavčanom predstaviť aj ja, keďže som v komunálnej politike relatívne krátko.

Bratislava sa totižto nachádza na križovatke. Buď sa budeme naďalej potácať v provizórnych riešeniach, výhovorkách a nekonečných diskusiách, od volieb ku voľbám, alebo, a to je môj návrh, začneme problémy konečne riešiť a ich vyriešime, smelou víziou a jej uplatňovaním.

Ponúkajú sa nám dva koncepty, dva typy politikov. Prví sú ľuďia minulosti, ktorí tu už 25 rokov derú všetky možne úradnícke lavice, ľuďia, ktorí už nemajú čo ponúknuť, iba samých seba, vždy v inej recyklovanej podobe. Ale Bratislava potrebuje novú krv, nových ľudí, s víziou, energiou a schopnosťou ju uplatňovať.

Ako právnik som žil v mnohých európskych mestách, viem ako má moderné mesto vyzerať. A chcem aby taká bola aj Bratislava, Bratislava ako inteligentné mesto, smart city. Predstupujem preto pred Bratislavčanov s mojou víziou pre lepšiu Bratislavu, s mojim programom vyriešenia zásadných bratislavských problémov. Ak ich nezačneme riešiť okamžite, problémy nás doslova udusia.

Doprava

V Bratislave sú nekonečné dennodenné zápchy a v meste niet kde zaparkovať. Zásadným riešením dopravy je zapojenie železnice do prepravy ľudí v meste. Bratislava má 80 km železničných tratí a tie sú pre mestskú hromadnú dopravu nevyužité, To je trestuhodná nedbalosť. Tak ako vo Viedni, aj v Bratislave chcem, aby ľudí prepravovala mestská rýchlodráha. V meste výrazne ubudne áut a Bratislavčania sa budú môcť rýchlo prepraviť do centra, či z jedného konca mesta na druhý. Jednotná parkovacia politika, výhodná pre Bratislavčanov, musi byť samozrejmosťou.

Výstavba

Každý si pomaly stavia čo chce a kde chce. Príklady v Petržalke na Jasovskej a v Rači časť Fixle sú varovným mementom. Vo výstavbe ale platí, že mesto stanovuje developerom pravidlá, nie naopak. Developeri a investori sa musia podieľať na  rozvoji územia, ktoré využívajú. Bratislava potrebuje výškovú reguláciu a jasný územný plán. Mesto potrebuje kompetentného a odhodlaného Hlavného architekta a silné stavebné úrady a tých nie 15 ale 4, resp.5.

Čistota

Bratislava nebola nikdy tak špinavá ako dnes. Čistotu  treba zlepšiť okamžite. Nie je možné, aby jedno verejné priestranstvo čistili magistrát aj mestské časti. Jeden priestor musí mať jedného pána. Bratislava musí aktívne bojovať proti grafity, chrániť a rozvíjať zeleň a parky, prísne regulovať billboardy a z mesta vytláčať herne a kasína.

Bratislava je na rázcestí. Moderná Európa sa nám vzďaľuje. Bratislava potrebuje novú krv, víziu a chuť je realizovať, Konať odvážne, kompetentne a zodpovedne. Niet načo čakať. Ja, Ivo Nesrovnal, som pripravený. S touto víziou predstupujem pred Bratislavčanov.

 

PS. Tento prihovor odznel dnes na brífingu na nám SNP.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

DOMOV

Uhrík z ĽSNS mieri na nitrianskeho župana, extrémisti môžu uspieť

Ak prejdú jednokolové voľby, šance stúpnu.

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Bitka o Mosul sa vlastne len začala

Radikáli nemajú veľkú šancu ubrániť sa.


Už ste čítali?