Hlavná stanica ako výsledok bezradnosti magistrátu

Autor: Ivo Nesrovnal | 16.4.2014 o 14:55 | (upravené 16.4.2014 o 15:08) Karma článku: 14,56 | Prečítané:  2580x

Hlavná vlaková stanica je všade na svete architektonickou pýchou mesta. Dokonca aj v krajinách, ktoré považujeme za zaostalejšie ako je Slovensko, majú hlavné železničné stanice na vysokej úrovni. Je to vstupná brána do mesta a podľa jej úrovne si návštevník robí prvý dojem z miesta, ktoré práve navštívil.

Zúfalý stav bratislavskej Hlavnej stanice.Zúfalý stav bratislavskej Hlavnej stanice.

 

 

Portál cestovanie.sk nedávno priniesol rebríček 10 najkrajších železničných staníc na svete. Takto napríklad vyzerá hlavná železničná stanica v Mozambiku:

Zdroj: www.cestovanie.sk

V hlavnom meste našej krajiny však máme železničnú stanicu, ktorá je doslova hanbou nášho mesta a aj celej krajiny. Dlhé roky to všetci vidíme, máme nepríjemný pocit vždy keď ňou prechádzame, no nikto s tým nič nerobí. Okrem začiatku turistickej sezóny sa blížia aj Veľkonočné sviatky, takže desaťtisíce ľudí budú opäť touto stanicou prechádzať. Zanadávajú si, ale nič iné im nezostane.

Počas svojho života som žil vo viacerých európskych mestách a ďalšie desiatky som ich kvôli práci precestoval, ale nikde som takto zanedbanú hlavnú železničnú stanicu nevidel. Schátralá budova, rozbité lavičky, chodníky a zástavka, všadeprítomný smrad od výkalov a bezdomovci obťažujúci ľudí. Pre každého jedného cestujúceho zo zahraničia to musí byť niečo neuveriteľné a určite je to jeden z faktorov, či sa do tohto mesta niekedy aj vráti.

V roku 2011, keď sme tu hostili majstrovstvá sveta v hokeji, vymyslel primátor Milan Ftáčnik riešenie s pomaľovaním stanice vlajkami zúčastnených krajín. Malo to byť len dočasné riešenie, ale ako vidíme, niektoré vyblednuté maľby tu ešte zostali, ale nič iné sa tu za 3 roky nezmenilo. Žiaľ, takto funguje náš pán primátor celé svoje volebné obdobie - narýchlo príde s potemkinovským "riešením", ale skutočné riešenia neprináša.

Mimochodom, za obdobie, odkedy je pán primátor vo svojej funkcii, si dokázala Praha zrekonštruovať svoju hlavnú stanicu na veľmi pekný reprezentatívny priestor. Ak ste tam boli, tak viete, že sa tam človek cíti ako v modernom obchodnom dome. Ďalší náš sused, Rakúsko, si vo svojom hlavnom meste dokázal za európske peniaze vybudovať dokonca úplne novú železničnú stanicu. A ako som sa dozvedel pred pár dňami, svoju hlavnú stanicu si zrekonštrouvali dokonca aj v ukrajinskom Užhorode.

Praha

Je jasné, že takto to dalej ísť nemôže. Primátor nekoná. Preto som ako poslanec mestského zastupiteľstva s kolegami navrhol riešenie. Zmluvu s nespoľahlivým investorom treba ukončiť a začať znova, najlepšie medzinárodnou súťažou. S spolu s kolegami sme presadili uznesenie, aby si mesto dalo vypracovať znalecký posudok o situácii na Hlavnej stanici. Z tohto posudku vyplýva, že ak by chcel investor splniť všetko tak, ako sa zaviazal, musel by začať už v lete so stavebnými prácami. Na to by však potreboval desiatky rôznych povolení, ktorými nielenže nedisponuje, ale o niektoré ešte ani len nepožiadal. Je teda jasné, že tento termín je absolútne nereálny, hoci ho bude možno opäť spochybňovať a predlžovať.

Preto som dnes primátora Ftáčnika vyzval, aby zmluvu s investorom čo najskôr rozviazal a začal nanovo s iným, dôveryhodným partnerom. Pevne verím, že sa v tomto prípade nebude opäť len vyhovárať, ale začne konečne konať. Bratislavčania si už takúto hanbu naozaj nezaslúžia.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

DOMOV

Uhrík z ĽSNS mieri na nitrianskeho župana, extrémisti môžu uspieť

Ak prejdú jednokolové voľby, šance stúpnu.

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Bitka o Mosul sa vlastne len začala

Radikáli nemajú veľkú šancu ubrániť sa.


Už ste čítali?